Powered by Blogger.

Tragedi pelamin berdarah

Kota Bharu: “Arwah akan menyambut dua menantu selepas Aidilfitri ini dan salah seorang menantu itu adalah bakal suami anaknya yang meninggal dunia bersama dia,” kata Lijah Man, 81, ibu kepada Azizah Deraman, 49, yang maut bersama anak sulungnya dalam kejadian kemalangan di Jalan Wakaf Stan, di sini, kelmarin.
Kejadian jam 10.45 malam itu menyebabkan Azizah dan anaknya Noor Aziemah Mat Ruzki, 28, meninggal dunia di tempat kejadian kerana parah di bahagian badan dan kepala akibat tersepit.
Lijah berkata, Azizah yang juga ibu tunggal sudah mula melakukan persiapan untuk majlis perkahwinan anak bongsunya Nor Amira Elena, 20, yang dijadualkan berlangsung Oktober ini.

“Malah, arwah Noor Aziemah juga bakal menjadi raja sehari apabila merancang bertunang Mei depan. Malangnya dia terbabit dalam kemalangan ini dan kami sekeluarga sangat sedih mengenang majlis yang tidak disertai mereka,” katanya di sini, semalam.
Foto
AHLI keluarga mangsa tidak dapat menahan sebak sejurus tiba di lokasi kejadian.

Warga emas itu ditemui selepas majlis pengebumian jenazah di Tanah Perkuburan Pulau Raja dekat sini kira-kira jam 2.30 petang semalam.

Dalam kejadian itu, kereta Perodua Viva dipandu Noor Aziemah bersama tiga penumpang iaitu ibunya, kakak ipar Rozita Yunus, 49, dan anak Rozita, Nur Ain Afinie Abdullah, 8, dari arah Kubang Kerian menghala ke Wakaf Stan bertembung dengan Honda City yang dipandu Muzainuha Mohamed, 33.

Pertembungan itu mengakibatkan kedua-duanya maut, manakala Rozita patah kaki kanan dan Nur Ain Afinie koma. Turut cedera adalah Muzainuha selain isterinya Nor Hafiza Daud, 34, yang menduduki tempat duduk penumpang belakang serta anaknya Mohd Darwis, 4.

Ibunya Zaiton Mohd, 55, dan adik Mardiah Mohamed, 26, serta seorang anak perempuannya Duratul Nasiha, 6, tidak mengalami kecederaan.
0 Komentar untuk "Tragedi pelamin berdarah"

 
Copyright © 2014 BERITASENSASI - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info